ww2/berlin



05.00 imorgon kommer jag stå sovandes på skolans parkering, det kan ni ju roa er med när ni själva snakrar i takt, tacka vet jag att vi ska till berlin som faktiskt är en trevlig stad.
Imorgon ska jag faktiskt på min första klassresa någonsin.
Det enda jag har varit på förut är vandring och det räknas ju inte riktig enligt reglerna,  så imorgon blir första gången på riktigt.
Alla niorna på våran skola ska tryckas i hop i bussar sedan  rullar vi till tyskland, tittar på konsentartionsläger och annat historiskt, för att inte ljuga om min mesighet är jag till hundra procent seriös när jag nu talar om att jag är rädd, men dock nyfiken för detta, ja lägret då. En väldigt intressant snubbe snackade om sin tid på ett massmords läger och jag är fortfarande något av en bortskämdfemtonåring med gapande mun efter den tillbaka blicken i mannens liv. och jag som är så otroligt känslig fick små stick i hjärtat av hans otroliga berättelse.
den stora frågan är hur det kommer att vara att besöka detta ställe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0