jag tror på dig

Gudar och liknande skrämmer mig konstigt nog riktigt mycket.  Jag är visserligen inte uppvuxen i en fanatisk krets av människor med en hysterisk tro men jag är trots det väldigt rädd för att tro på något. För om du tyr dig till något övermänskligt och ber av ditt fulla hjärta för att saker och ting ska ske kommer du att bli besviken när detta inte inträffar. Jag bad en gång, aldrig mer, Den värsta känslan, eller den näst värsta känslan kanske är besvikelse, att inte lyckas ger en känlsa av besvikelse med andra ord, besvikelse och att man är så att säga dålig hänger i hop. i mitt liv i alla fall.
Det är därför jag inte tror, ibland skämtar jag om det, men egentligen hatar jag det nog, för när man inte vågar ha någon att tro på, litar man heller inte på någon, och hur ska ett sådant liv utforma sig, jo som mitt, en totalt misslyckad individ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0