One moment in time

Jag kommer aldrig att kunna skriva ner endast ett ögonblick i mitt liv. För trots min bitterhet( HAHA) har jag en hel del ögonblick som glädjer mig. Ett av dem när jag träffade min bästa vän av alla tider, en som gick på fyra ben och kallades för Freddy.
Jag minns hur mycket jag hatade den här dumma ponnyn till en början, en envis tolvåring som trodde att väluppfostrade hästar var ridskolehästar, allt var naturligtvis hästens fel om något hände, ni förstår prinicpen, jag var väldigt naiv och uppfostrad av en korkad ridskolelärare.
Ändå kom denna ponny en månad senare, den första juni tvåtusenåtta att bli min fina ponny, min alldeles egna ponny. Det var inte en svart renrasig friser hingst utan en fulbrun valack med bestämda åsikter som backade ur transporten, det är liksom ett lyckans ögonblick i mitt liv och hjärtat kommer aldrig att pumpa blod som då igen.
blod svett och tårar, mitt andra one moment in time är från konserten jag väntat på i tre år, trots det fånig faktum att jag hyllar detta band pinsamt mycket kan jag inte komma ifrån att skriva om det, dem är liksom en bit av min början som tonåring och jag har lite svårt att släppa taget så att säga.
Min första riktiga konsert utan Päron som håller en i handen, tillsammans med tre läckra brudar och sextusen andra mötte vi Tokio hotel, för att tala om exstas. Den musiken  som pumpar ur högtalarna , den musik man älskar, det finns nog inget bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0